Hoe het allemaal begon

Horse Reality begon omdat Deloryan zag dat er nog geen realistisch paardenspel was voor volwassenen. Deloryan: “Ik kon destijds HTML/CSS websites maken, dus onder het mom van Pippy Langkous: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ben ik toen gewoon begonnen.” Inmiddels is ze bijna tien jaar en vele stamboeken, competities, wildparken, continenten en updates verder. Het spel ontwikkelde ze tot nu toe in standaard PHP. Om het klaar te stomen voor de langere termijn wil Deloryan nu Laravel inzetten. En daar helpen wij haar bij.

What’s next?

De eerste versie is gebouwd in een verouderd web framework dat de toekomstige uitbreidingen van het spel niet aan kan. Nu zetten wij stap voor stap het spel in Laravel: een tijdloos en gebruiksvriendelijk web framework dat meer mogelijkheden biedt. Vanuit de Horse Reality community komt veel feedback die Deloryan serieus neemt. Zo kan ze ons precies vertellen hoe ze de nieuwe versie het liefst ziet.

Nu al een soepele samenwerking
“Het contact verloopt soepel”, vertelt onze developer en Horse Reality-fanaat Huub. “Doordat we onze favoriete communicatietools Podio en Slack gebruiken kunnen we elkaar snel vragen stellen en antwoord geven. Ik vind de communicatie erg belangrijk aangezien we niet eerder zo’n paardenspel als project hebben gehad. Ook leuk: we doen alles in het Engels, voordelig voor mij om mijn Engels te verbeteren.”