Digital Strategy
Bij Kobalt doen we alles online. Zo houden we ‘de lijnen kort’.
Via Slack communiceren we met elkaar. Het is een uitgebreide chattool. En ja, ook als we met elkaar op kantoor zitten, Slacken we erop los. Natuurlijk overleggen, praten en lachen we in real life, maar Slack gebruiken wij om projecten en taken door te spreken. En in de tijd van thuiswerken houdt Slack ons scherp.
Wat wij bij Kobalt allemaal naar elkaar Slacken? Veel giphy’s, links van interessante artikelen, vragen tussendoor, een opmerking als iemand zijn koptelefoon op heeft en …
Het internet stroomt over met gratis project tools. Denk aan Monday, Redbooth, Teams. Maar wij gebruiken Trello. Ook Trello is gratis en werkt voor ons perfect tijdens de stand-up en de planning. We maken per taak een Trellokaart aan en delen die kaarten zo in:
Onze projectmanager kijkt elke ochtend naar het overzicht en zet de To-do taken op Doing. Tijdens onze dagelijkse stand-up, een meeting waarbij we – al dan niet digitaal – Trello doornemen, worden de ‘Doings’ besproken. Elke collega komt aan bod, geeft aan wat hij/zij de dag ervoor heeft gedaan en wat vandaag op het programma staat. Geen taak gaat zo verloren en iedereen weet waar welke collega mee bezig is.
In projectmanagementtool Podio heeft elke klant (en soms zelfs een project per klant) een eigen online werkomgeving. Stel: een klant wil een website laten bouwen, of wil iets verbeteren aan zijn of haar huidige online applicatie. Vaak lijkt dat ‘een simpele vraag’, maar in het echte leven bestaat zo’n vraag vaak uit ingewikkelde taken die allemaal met elkaar samenhangen. Raak je al snel de kluts kwijt, en dat moeten we niet hebben. Vandaar dat wij kiezen voor Podio.
Binnen deze omgeving brengen we werkzaamheden in kaart en communiceren we met elkaar. Ook klanten of andere partijen met wie we samenwerken, kunnen in Podio taken toevoegen of per taak iets aan ons vragen. Perfect om per klant, project en taak het overzicht te bewaren.
Wij hebben een website ontwikkeld. Het webdesign staat op de acceptatieomgeving en wij willen weten wat onze klant ervan vindt. Misschien is een lettertype ergens te groot, wil onze klant een extra formulier toevoegen of toch wel verbinding maken met die ene API-server. Al die punten kan die klant in Podio zetten. Deze taak staan voor ons dan automatisch op ‘Open’. Wij zien dat gebeuren, plannen de taken in en gaan met de punt aan de slag. Vervolgens communiceren wij dit in de chat (per taak), zodat de klant op de hoogte is van de status van dat taakje. Hoe ziet dat eruit? Zo dus:
Digital Strategy
Wij geven je een kijkje in onze digitale keuken.
Diensten
Wij werken vanuit huis, maar onze dienstverlening is volledig online te managen.
Digital Strategy
Je wilt online gaan vergaderen, maar waar begin je?
Vragen, suggesties of toevoegingen? Wij horen het graag van je!
Neem contact opOp de hoogte blijven?