fbpx

Team

Wij bestaan 5 jaar!

Sinds de oprichting van de Kobalt op 23 mei 2017 is er veel gebeurd. Kobalt is gegroeid van twee ondernemers met een droom, naar een kleine- tot middelgrote digitale agency met 10 man personeel en de nodige flexibele schil.

Een kleine terugblik

Kobalt focust zich op MKB-ondernemers met een digitaal vraagstuk, met name op het gebied van websites en webapplicaties. Hoewel Kobalt is gestart als een voornamelijk technische partij, is (web)design tegenwoordig ook een vast onderdeel van ons werk. Kobalt kenmerkt zich door het gebruiken van opensource software zoals WordPress en Laravel. Deze twee populaire frameworks hebben zich inmiddels wel bewezen en Kobalt kan hiermee vrijwel elke klantvraag beantwoorden en maatwerk bieden.

Hiernaast hebben we ons de afgelopen 5 jaar bewezen als een sociale onderneming dat inspeelt op de actualiteit. Because we care. Dat geeft alle individuen binnen Kobalt een enorme energieboost en werkt goed voor de teamspirit. Zo hebben wij:

  • In verschillende vormen vele projecten gesponsord.
  • Een aangepast uurtarief voor klanten met een ANBI status.
  • Een volledige website weggegeven in een actie voor stichtingen.
  • De Vrijmibox gelanceerd tijdens de eerste coronaweek, waarbij een deel van de opbrengst voor het goede doel was.
  • Het initiatief genomen voor het opzetten van Goods4Ukraine.eu, een succesvol online marktplaats voor Oekraïense vluchtelingen en mensen die deze vluchtelingen helpen.

Goede keuzes gemaakt voor onze dienstverlening

Reinier:
Ik weet nog goed dat we de eerste maanden van het Kobalt-bestaan veel tijd besteedden aan productontwikkeling. Een zoektocht naar wat de juiste mix tussen onze producten en diensten was. Hoe bepaal je bijvoorbeeld de prijs voor een hosting-abonnement, en wat moet daar wél in en niet in zitten? Dat we toen de tijd hebben genomen dat tot in de puntjes uit te werken en streng na te leven, blijkt een hele goede keuze te zijn geweest.

Kwaliteit is key

Arne:
We hebben afgelopen jaren een mooie kwaliteitsslag gemaakt. Hoewel we ons de eerste jaren soms lieten verleiden tot het afsnijden van wat bochten, doen we dat nu niet meer. Misschien was dat proces ook wel nodig om te komen waar we nu staan, nu is onze koers duidelijk. De focus ligt nu altijd op kwaliteit. Dat is beter voor de klant, haar projecten, de planning en het werkgenot van onze collega’s. Je komt er gewoon niet mee weg om géén code-review te doen bijvoorbeeld, dat back-fired bijna altijd.

Door het continue optimaliseren van de bedrijfsprocessen en het steeds-maar-blijven innoveren zorgt Kobalt ervoor altijd vooraan in de markt te opereren. Het is fijn te merken dat Kobalt als betrouwbare partner wordt gezien, te zien aan het groot aantal terugkerende klanten.

Reinier:
“Aan veel applicaties en websites uit de begintijd van Kobalt werken wij nog steeds. Dat geeft ons het vertrouwen dat we naast de verplichte updates, samen met de klant óók de juiste software-keuzes hebben gemaakt voor de langere termijn.”

Arne:
Ja, eens. En ook nog het vermelden waard is dat we om de week een ‘Spread the innovation’-uur hebben waarbij we met het development-team een uur aan kennisdeling doen. Dat werpt zijn vruchten af op meerdere vlakken. Ook hebben we een keer per maand op de vrijdag een hackathon-middag. Dat blijkt ook goed te zijn voor de ontwikkeling, maar wederom ook weer voor de teamspirit.

Waar staat Kobalt over 5 jaar?

Reinier:
“Dat is een hele goeie vraag! Onze toekomstambities gaan we de komende maanden aan dromen en aan werken. De doelen van de afgelopen 5 jaar zijn behaald, en het nu tijd is om een volgende stap te maken. Daar kijken we enorm naar uit.”

Arne:
“Zéker, maar het proces om plannen te maken ten opzichte van 5 jaar geleden is ook veranderd. Nu moeten wij het niet alleen eens worden, maar is het ook belangrijk om onze collega’s bij de toekomst te betrekken. We kunnen het ook niet meer alleen. Daarnaast is het ook zaak dat we ons niet alleen maar focussen op hard werken, want, het moet ook leuk zijn. Work hard, play hard.”

Vragen, suggesties of toevoegingen? Wij horen het graag van je!

Neem contact op

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!